fredag 16 september 2011

Fredagstankar




Ja då är vi här igen!

Jag undrar bara varför jag ska vara så himla seg?! Eller är det kanske ren lathet? Jag börjar tyvärr tro det. Har varit här alltför många gånger nu. Känslan av otillräcklighet och oförmågan att få timmen ur och bara GÖRA det jag borde! Blir riktigt trött på mig själv. Sen tröstar man sig med att man ska bättra sig och ändra sig. Sen är man i alla fall där igen...

Profilen Jenny Hammar, Filip Hammars (från Filip o Fredrik, aktuella Breaking News) fru, bor både i LA och Sverige. Jag blir så avis! Hon har lyxen att få ha pengar o bo i två olika världsdelar, bra jobb, många vänner och bra man. Men sen kommer man ju på att de allra flesta har ju faktiskt arbetat häcken av sig för att komma dit dom har kommit och jobbar väldigt mycket fortfarande för att få behålla det dom åstadkommit.

Jag antar alltså att arbetsmoralen hos dessa förmodligen är väldigt hög och de har krigat för att komma dit dom är och om jag vill komma nån vart måste jag faktiskt kämpa lite. Sluta lyssna på känslorna så mycket (hej känslomänniska!) och bara göra. Lättare sagt än gjort men O så viktigt. Dags för bättre arbetsmoral!


Mitt till synes just nu ouppnåeliga mål: Att våga kämpa mer lite mer. Kämpa liiite mer och liite längre, driva sig till att göra sitt bästa och lite till. Aldrig ge upp. Aldrig sluta kämpa. Aldrig sluta drivas framåt.



Gud hjälpe mig.

Location:Jordgubbsgatan,Uppsala,Sverige

1 kommentar:

Lady Di sa...

You can do it!

Glöm inte bjuda hem mig när du har ett extrahus i USA!