torsdag 8 september 2011

På liv och död

Jag läste om Stefan Liv igår. Så sjukt tråkigt! Jag hatar när folk dör, det gör mig så ledsen. O han var ju inte så gammal heller? Det läskiga är ju att man inte har en aning om när man kommer tas härifrån? Hur hanterar man det, ovissheten om sig själv och andra runt omkring en?

Jag läste i min bibel igår om Paulus som skulle på resa o så hamnar dom i storm och de alla trodde de skulle dö. Men att Paulus visste att dom inte skulle det för han var inte klar med det uppdrag han skulle utföra.
Jag har börjat försöka acceptera att alla inte lever tills de är 100 år gamla. Att just leva länge kanske inte är tanken med livet.
Utan att göra det man kan med livet som tilldelas en.

Kan det inte vara så tro? Nu vet vi inte allt.. Men vi vet att vi borde ta vara på tiden vi har, ta vara på våra vänner då vi inte vet hur länge vi finns kvar. De e bara det att vi måste börja att börja göra det också. Ta vara på.

Vila i frid Stefan Liv!

Location:Jordgubbsgatan,Uppsala,Sverige

Inga kommentarer: