fredag 3 juni 2011

Fredag

Godmorgon Fredag!
Idag är det jobb som gäller, precis när de e blå himmel o sjukt varmt men de e väl så de ska va:) De e nog bra för mig att de e jobb så jag inte slappar ihop totalt!

Vaknade upp med en klump i magen, eller snarare oro o någon slags frustration vilket jag inte alls gillar... Man börjar tänka å tankarna vandrar åt alla möjliga håll, o mycket handlar om framtiden såklart och att göra val, att välja rätt. Hur väljer man rätt utan att veta hur det kommer bli? Söka Guds ledning är helt klart lättare sagt än gjort men det är ju det man får göra, men fortfarande, att ta de där steget emot riktningen beslutet går är väl kanske det svåraste? Jag antar att det är friden efter att ha tagit det rätta steget som ger facit som säger att man tagit rätt steg men vägen dit kan vara knepig... Ja Nina sa igår att hon önskade hon kunde se in i framtiden, men vill man verkligen det? Skulle man våga? Vill man se vad som är där framme? Eller är det kanske bra så man kan se å då ändra sin framtid om man inte är nöjd? Frågorna är många... Att lita på Gud och gå med honom vart han än tar oss är ju målet, att lita på... Slutsatsen jag drar är ändå att jag vill gå dit Gud vill o för att göra det måste jag söka hans ledning och då våga gå de stegen han vill genom att totalt lita på att det är det bästa för mig. Kan va svårt, men I want to! Så mycket vet jag:) Måste sluta vara rädd för livet och istället älska det! Maxa, go ALL IN i allt man gör! Tänk om man kunde vara sån? Snubbla, falla men sen resa sig igen för att springa vidare! Gå på halvfart funkar liksom Inte även om det kan vara en av mina värsta fiender, måste jobba mot det!

Mitt första mål: Strukturera! Måste få ordning på de där små sakerna innan man kan köra på stort, det är nåt jag har fått för mig i alla fall, att vara trogen i det lilla, är det inte så?
Jag tänker börja så i alla fall, i små steg i taget o ta kontroll över mitt liv, det är ju ändå jag som avgör hur mitt liv ska bli? Och jag vill ut på äventyr!

Inga kommentarer: