onsdag 21 november 2012

Tacksam!

Godmorgon! Hur mås det?

Här är allt fint! Jag sitter och andas och blir lycklig i hela kroppen när jag tänker på vart jag är. Att jag får vara just här, i Brisbane i Queensland Australien, Southern hemisphere, världens största ö med tropiskt klimat, sol och värme! Få jobba med härliga barn och få bo med en grym Australiensk familj! Få utforska land och rike genom att resa, se nya platser, uppleva en annan kultur och få prata ett annat språk! Växa och utmanas, träffa människor från världens alla hörn... Vilket PRIVILEGIUM! Så coolt! Jag är så tacksam!

Att det sen bara är fem månader kvar... Det får mig att vilja ta vara på varje sekund och varje minut, det kommer gå så fort! Att man trivs mer och mer är ju inte bara kul... Men det där får jag inte tänka på nu, nu ska jag bara njuta och göra det bästa jag kan av tiden som jag har!

Det är något jag ska ta med mig hem sen, att ta vara av tiden som är nu, den kommer ju aldrig igen! Oavsett vilken fas vi går igenom i livet så kan vi lära oss något och ta med oss vidare i framtiden. Men om vi inte njuter av nuet, när kommer vi då njuta? (och njuta då menar jag andas in vardagen, älska att leva, älska andra och sig själv, uppskatta Guds goda, vara tacksam, sträcka sig mot att bli den bästa man kan bli!)

Livet, vilket privilegium! Tack Gud!





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: