söndag 8 maj 2011

Make you work work!

Solen skiner och det är väldigt varmt och skönt ute, och jag ska ligga ute o steka hela dagen o bara ta de lugnt!

...eller inte.. Hade dock velat de men jobb är det som gäller! Är jättesynd om mig ;o)

Fick mig en rejäl funderare igår... Tänkte lite på hur det är att jobba hela tiden o vad man gör med den tiden. Om läget är så att man jobbar hela tiden o inte har mkt tid över till nåt annat, då måste man ju faktiskt börja ta vara på den tiden man faktiskt har. O med det menar jag att uppskatta den tiden man jobbar, att ta vara på den tiden och vara glad där man är och göra sin lilla värld till en bättre plats, just där jag är och faktiskt kan göra skillnad!

För vanligtvis är jag en sådan person som lever för morgondagen, det är nåt som jag gör för att kunna ta mig igenom en jobbig dag. Meen om man bara jobbar o har en del tuffa dagar får man börja ta tag i sig själv och uppskatta själva dagen o tiden man får, oavsett om det är under jobbtid eller fritid.


Har precis lyckats spilla på mig på jobbet. Why oh why...

Inga kommentarer: