onsdag 25 april 2012

Anzac day!

Idag är det public holiday här i Australien, "Anzac Day" heter de, man hyllar alla soldater som varit med i krig typ, så alla är lediga, stora som små!


Vi åkte ut till Redcliff, ett samhälle en bit härifrån ut mot havet, fortsätter man så kommer man snart ut till guldkusten:) Åt sjukt mkt fish'n'chips och gick runt. Det ser ändå rätt liknande Sverige, tänker knappt att jag är så långt borta ibland. Längtar till jag kan få åka och uppleva guldkornen! Byron bay har jag hört är fantastiskt och det ligger inte långt härifrån så måste åka dit! (en sån här chans får man bara en gång i live tänkte ja..) och såklart Surfers paradise :) Kanske är en bra tur imorgon när jag är ledig? Får se :)

Vill slänga iväg en grattishälsning till Maria också! (fastän hon inte läser;) Vilken kvinna! Tacksam för spotify listan hon gjorde mig! :)

Alltså ledig imorgon, kan lägga mig senare och Inte gå upp 05.30! Wow! Blir att softa och sen upptäcka Brisbane och hur jag tar mig in.

Hade för övrigt min första dos av hemlängtan idag.. Fick en saknad av alla er hemma och SOMMAREN i Sverige! Jag älskar den! Med allt vad det innebär, massa grillat, bad, sena nätter, festivaler, Europakonferensen, Elida tour och allt det där! Är ändå speciellt! MEN jag kommer ju få uppleva det där igen, bara inte denna gång... Kommer va här, utan er... Jag kommer sakna, och vara lite avis men, Ta hand om sommarn åt mig!

Kärlek!

Inga kommentarer: