måndag 14 maj 2012

Äntligen måndag!

Jag älskar måndagar!

Jag har oftast tid över på dagen och the voice är på kvällen, snart ledig osv osv.. Veckorna är bättre än helg för mig!:)

Jag gick ner till ett café i närheten och satte mig med min bok och beställde in en mocha och ljuvliga scones och började läsa. Hela tiden hörs surret av människors samtal, klirret av kaffekoppar och jag kan inte hjälpa mig själv att betrakta de olika människorna som sitter omkring mig. Det är väninnor som träffas, familjer som äter lunch tillsammans, herrar som har affärsmöte.. Älskar att bara sitta och andas in luften och vara omgiven av liv! Blivit en del av den varan och jag gillar det starkt.





Sen boken jag läser, "Ditt gudagivna Syfte" av Matthew Barnett.. Bra grejer. Jag blir överväldigad av kärleken jag blir träffad av när jag läser, någonting rör sig inom mig. Så häftigt med drivna människor, som dessutom är drivna utan Gud, oslagbar kombo! Det finns så mycket mer för oss än vad vi kan tänka att det finns, planer, vägar, människor vi kommer möta... Om vi bara vågar släppa taget om vårt liv och ge det till Honom. Han har koll! Och det är ju ganska tryggt om vi säger så:)


Jag är även överväldigad av kärleken jag känner till er därhemma, mina vänner och familj! Man blir verkligen tacksam, man inser vad man har, att vänner är en fantastisk välsignelse! Glöm inte att visa uppskattning till varandra, vi förtjänar det.

















Och jaa, fick en glad nyhet imorse! Jag får ledigt i juli att åka på Hillsong Konferensen i Sydney! Hur ball kommer inte det bli?!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: