onsdag 2 maj 2012

Ledig dag idag!

Har tränat och vandrat runt i staden lite :o) Börjar orientera mig lite granna, de e gött att börja känna igen sig och lära känna staden! Har hittat bussen nu så jag vet hur jag tar mig hem också, tummen upp på den! Går fasligt snabbt in till stan, ca 10 minuter buss! Om ens det! Haha tänkte de skulle ta längre tid så kom alldeles för tidigt dit jag skulle...

Jag gick nämligen på bio idag igen! Men denna gången på en biograf "nära mig" så att säga. Så kul, man beställer in om man vill ha något att äta och dricka så kommer dom in och serverar det i under filmen, score!! Det var rätt dyrt måste jag erkänna men ändå värt! Cool grej!:)

När jag vandra hem ikväll insåg jag att det är ett väldigt fint område jag bor i! Med fint menar jag naturen, alla branta kullar och även fina hus. Det ser inte direkt ut som i Sverige där husen villaområdena ser rätt lika ut, inte här! Olika former och storlekar, nybyggda och äldre, stora och mindre. Finns några riktigt coola villor! Något som är gemensamt för många av husen dock är att de flesta har verandor som sträcker sig runt huset, gillar det!




















Posted using BlogPress fr.o.m. my iPhone

Location:Auchenflower,Australien

2 kommentarer:

Natha sa...

Like! Så somrigt det ser ut, lääääängtar efter riktig värme här.

Anonym sa...

Saknar dig puss puss victoria