fredag 1 juni 2012

Första juni! = Första vinterdagen!

Hallå! Glad första juni! Sommar i Sverige! Men det betyder också första vinterdagen här i Aussieland... Fast jag går i shorts ändå så klagar inte :)

Sommar i Sverige.... Man glömmer bort att det är juni! Att folk tar studenten, nya slut som kommer och sommaren tar vid som en mellansträcka till nästa början... Älskar svensk sommar! Fast får det ändå nästan här haha då det regnar här och är ungefär samma temp som hemma under sommaren haha. ;)

Juste... Va nå mer med att vi var på Byggnadsplatsen för deras hus som jag skulle berätta om förutom att det var stort... Det finns kakaduor i träden! Som flyger runt som helt vanligt! Haha är inte det lite ball?? Så mycket som är exotiskt för oss men som är vardag här.. Som att det på kvällarna klättrar pungdjur på elledningarna (är rädd att dom ska hoppa ner på mig när jag går) syrsor (åtminstone tror jag att det är det?) som låter mer än en elefanthjord (typ) och fladdermöss stora som chihuahuor som hänger i träden mitt på dagen?! My oh My!

Idag träffade jag för övrigt på några härliga människor i parken, ett äldre par bl.a. som älskar att resa och som ska åka till Europa om en månad för att resa runt där i tre månader... Båda älskar att resa och har varit över hela världen! Tänkte på att det är ju grymt att de funnit varandra så de kan resa världen runt tillsammans:) Härligt! Dessutom har dom barn och barnbarn runt om i världen vilket ger dom ju världens bästa anledning att resa :) Awesomeness!











Dagen har varit låång men snart är det Sovdags och imorgon blir det...


vaaaalsafaaaariiiii och surfers! Hoppas det blir hyfsat väder iaf så jag kan ta några bra bilder :) Skööönt med ledig helg!!!

Puss!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Dixon St,Auchenflower,Australien

Inga kommentarer: