lördag 15 december 2012

Lucia

Det var ju lucia häromdagen och jag är ju en sån som älskar Lucia!

Men som sagt är julkänslan inte så stor här för mig, men när jag lyssnade på Adolf Fredriks musiken så slängdes jag tillbaka till den där Luciakonserten i Globen som fick mig att rysa, så himla vackert! Älskar verkligen musik, och deras körer får mig alltid i stämning. Så jag kände att jag måste ju dela med mig av denna fantastiska tradition med familjen här!

Så jag drog på mig en vit klänning, rött presentsnöre i midjan, en stor julkrans (sån man har på dörren) och ett Ikea doftljus i handen och sjöng några sånger i mörkret. Lite kul ändå!

Tyvärr finns inte bild på detta, men kan väl tänka oss att jag såg ut såhär...


Sen bakade jag Pepparkakor, fast det var shortbread.. Älskar shortbread!! Har ni smakat det någongång? Så enkelt och gott! Googla och kör!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: