måndag 31 december 2012

Nyårsafton!

Hallå där!

Idag är det ingen vanlig dag för det är årets SISTA dag! Nyårsafton! Wow, vad tiden går egentligen när man tänker efter. Ännu ett år är till ända! Och vilket år vi har haft sen! En liten års resumé;

Jan: Förra nyåret firade vi i Peking med familjen på väg mot Thailand där vi firade första veckorna av året. Såg den förbjudna staden och kinesiska muren, SÅ COOLT! Saker var fortfarande rätt oklara gällande min framtid, jag hade slutat på mitt jobb och hade kollat över lite de där med Au Pair, då i USA!

Feb/Mars; kämpade jag med vad jag skulle göra om jag skulle köra på, lämna min trygghet och vardag, vänner och familj för att åka till andra sidan jorden (just då visste jag inte hur länge jag skulle stanna, bara att jag inte såg längre än mitt resedatum).

Åkte också till älskade Elida nere på Kanarieöarna och sjöng på gator och torg, vad jag älskar det! Känner även att jag utvecklas där, vågar ta för mig mer sångmässigt, love it! Elida kommer för evigt ha en speciell plats i mitt hjärta :)

April: Åkte till fjällen på påsk, nån vecka innan den stora dagen! Jag har nu lämnat min lägenhet och bor hemma sista tiden. Och den stora stunden är kommen! Resan på över ett dygn för en som är smått flygrädd.. Men det gick bra! Jag överlevde!

Maj/juni;
Kämpar lite att komma in i vardagen och en ny familj och ett nytt jobb, letar kyrka i området också. Mamman är även uppe och springer 05 på morgonen inför ett halvmaraton, jag börjar få ångest för min träning, börjar lite smått springa på deras löpband dom har näst intill mitt rum..

Juli;
Jag åker till Sydney en vecka för att gå på Hillsongs årliga konferens! Bilar ner 93mil, Jag bor hos min Au Pair vän och har det hur bra som helst, njuter som en gris av att gå upp och ta tåget genom Sydney till Olympiska parken där konferensen håller till, 20 000 personer är här!! Helt galet vilken häftig känsla det var att gå in först kvällen och se så mycket folk samlade för att prisa Gud. Fick se Joyce Meyer tala också, så grym! En helt oförglömlig resa!

Augusti,
Jag fyller år! Har en jättebra dag med presenter och middag med mina vänner. Jag börjar även komma igång bättre med träningen!

September;
Jag får chockande nog ledigt och Vi åker till Alice Springs! Tre vänner och (Jerry) jag åker till OUTBACK för att uppleva hjärtat av Australien, hajka, sova under bar himmel, se krokodiler och dingos, bada i vattenfall och träffa människor från hela världen. Riktigt bra resa!!!

Oktober;
Jag kämpar med att hitta nytt boende och jobb pga mitt visum men det visar sig senare att det finns en lösning så jag kan stanna! Börjar komma bättre och bättre överens med familjen. Uppåt och framåt!

November/
Jag och mina nyfunna norska vänner åker till Melbourne! Har en riktigt bra helg där med shopping, sightseeing och gemenskap. Varierar i temperatur från 15-30 grader på tre dagar. Lite speciellt. Älskar Melbourne! Vill så gärna tillbaka!

December;
Andreea och jag är på Stereosonic, en housefestival och skakar lite! Det artister som Aviici, Calvin Harris och Tiesto!

Vi har svenskt julbak!
Och jag gör det kanske knasigaste i mitt liv, hoppar ut genom ett flygplan 4,5 km upp i luften! Häftigt var det!!

Får fira jul i värmen med tidig julklappsöppning och annorlunda julbord och häng i poolen. Och nu är vi här! Sista dagen på året!
Har jag ändrats något då?

Jag har absolut blivit mer självständig, gör saker själv som att gå på bio, shoppar gärna ensam, tar reda på saker. Träningen har blivit något jag tycker om, har brutit en barriär vad gällande utmaningar! Jag vill utmanas numera, är inte alls lika rädd längre! Det är stort för att vara mig.

Jag tycker om att arbeta, vill hellre jobba hårt än vara ledig, en inställning som ändrats. Nu ska vi bara hålla i det här och fortsätta bli det bästa vi kan bli! Återigen, uppåt och framåt!

Hur har du utvecklats? Vilka förändringar vill du se nästa år? Nu kör vi!


GOTT NYTT ÅR vänner!! ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: