fredag 12 april 2013

Jag har förälskat mig

I detta land!

(OBS detta inlägg är inte i rätt tid, har inte haft internet så lägger upp inläggen som de kommer.)

Bor mina första två nätter på ön Waya Lailai! De stod och väntade på oss när vi kom med båten, sjungandes! Hur glad blir man inte?!

Helt fantastiskt vackert, otroligt trevliga människor och det är varmt och skönt. Har haft absolut bästa möjliga första dagen idag. LOVE it här! Alla som har chansen att åka - GÖR DET! Du kommer inte ångra dig. Man åker från en paradisö till en annan. Jag finner knappt ord.

Vi har solat, badat, ätit, dansat "Bula dansen" och druckit den (ö)kända drycken Kava! En väldigt speciellt dryck gjort på rötter. Måste testas men klart... Speciellt. Tungan blir "numb" och man blir lite trött av den.. Säger dom. Inget jag upplevde direkt. Har även umgåtts och blivit bundisar med de som jobbar här - alla är lokala, från byn 5 minuter härifrån - och försökt lära mig lite av deras språk! Så Kul! Ska även bli bjuden på nånting hemma hos fina Mary i byn imorgon.

Nu blir det sova av (läs: försöka utan att läskiga djur kommer och tar mig), sover i säng med nät runt omkring. Lite mysigt. Imorgon blir det mer av varan från idag det vill säga Göra ingenting, förutom att äta, sola och möjligtvis simma över till andra ön. Man lever efter matklockan här, eller närmare sagt mattrumman, den slås på fyra gånger om dagen. Fiji baby!

Här kommer första bildbomben!















































- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: