tisdag 15 november 2011

Julklappar och socker!

Det är vad jag filurar på just nu.

Socker för att jag sitter bland massa godsaker och för att jag inte får äta det! Varför blir man extra sugen på det man inte kan eller får äta?!! Knaaaaas..

Sen julen för att jag har kommit på att julen verkligen SNART här. Jättesnart! Det är redan första advent nästa söndag!!! Galet! Men jag välkomnar den med öppna armar. Jag älskar julen! Myset, brasan, familjen, maten och förhoppningsvis snön! Mmm! Vilka tider!

Och med julen kommer ju julklappar... O vad ska man ge och för hur mycket etc etc! Jag har kommit på att jag faktiskt vill ge BRA julklappar i år! Då menar jag inte jättedyra men jag menar BRA julklappar! Haha. Men typ sånt man faktiskt blir glad för, där man ger det man vet att någon kommer uppskatta, och som man har lagt ner lite tid på att hitta den "rätta" klappen till rätt person. Jag har aldrig varit speciellt duktig med presenter o dyl o tycker det är ofantligt svårt! Så därför är detta lite av en utmaning för mig men jag ser fram emot det för ovanlighetens skull.

Men en sak har jag också tänkt försöka slippa... Julrushen! Skönt om man kan beställa allt hem från internet helt i lugn o ro! Och i tid också! Även om det faktiskt är lite mysigt o vara ute i affärerna med alla andra.. Men Förståå hur skönt o ha köpt alla klapparna innan man dör av stress för att man inte hinner?! Får se hur det går men känns lite spännande det här!








Några bilder från förra julen i vår stuga i Fjällen. Så underbart att få vara där! I år blir det firande hemma i Uppsala men det kommer bli grymt!

Location:Mariedalsgatan,Uppsala,Sverige

Inga kommentarer: