tisdag 19 mars 2013

Sista veckan!

Men Tjenare! Hur är läget?

Här är det mycket fint vill jag lova! Igår (måndag) blev det humorfilm med bästa systrarna Naomi och Rebekah som gjorde min sista måndag i Brisbane till en ren fröjd! De fick mig att testa saker jag inte gjort här än, till exempel att äta på ett sushi tåg! Har vi det i Sverige?! Himla smidigt måste jag säga, det kommer massa rätter utrullande på små fat med olika färg med olika priser, så väljer man det man vill ha och såg tar man med sig tallrikarna till kassan och betalar där. Vi åt där på 10 minuter. Haha wow! Hur kul som helst var det :)









Sen fick jag testa en massa godis jag aldrig testat, vi drack chai och riktigt fin smoothie/juice liknande sak på Three Monkeys och hade de bara urmysigt. Vilka tjejer!


Idag var jag och min värdmamma på GOLDCLASS! Det är alltså bio men i helt fantastiskt sköna fåtöljer som man kan luta sig tillbaka i och ta upp fötterna, sen beställa in massa mat när man så önskar osv. Har till och med en egen lounge man kan hänga i innan filmen. Kan ni tänka er att detta var första gången jag upplevde detta?! Ja vet, jätteknäppt! Måste försöka få igång detta hemma, de e ju så värt! Tummen upp!!





Nu väntar lite mindre roliga, men nödvändiga saker såsom fixa skattepapper, pensionspengarspapper (härligt ord va? Jag hittade precis på det) osv osv. Och såklart jobb. Köpt flygbiljett upp till Cairns också på fredag! Woho!

Och juste, fick mail från far idag, nån vecka efter jag kommit hem till Sverige börjar jag på nya jobbet! Lite läskigt men OH så spännande! Nya utmaningar, det gillar vi!

Nu kör vi sista!


Lycklig tjej inne på goldclass toan! Haha

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Annie St,Auchenflower,Australien

Inga kommentarer: