söndag 27 januari 2013

Det där med perspektiv..

Ja hallå ja! Då är det bekräftat, storm och tornados har svept över östra sidan och det är stora översvämningar som är och kommer! (dock inte lika mycket som i januari 2011) Och vädret har tilltagit kan man lugnt säga, blåser mycket mer och regnar ÄNNU mer.. Galet galet.


Familjen är hemma nu i alla fall! Insåg när dom kom att jag har saknat dom och att jag är glad att dom är tillbaka! Härligt härligt :) barnen börjar skolan på tisdag igen, om nu vädret tillåter så att säga... Och med det blir det tillbaka till rutiner som var väldigt längesen! (barnen fick lov i slutet av november) Ska bli lite skönt. Har satts upp nya regler också, ska kämpa för att de efterföljs, så man lämnar de i bra läge...


Jag tänkte på en annan grej (skrev först grek) häromdagen, de där med perspektiv... Som med perspektiv på ens kropp till exempel. Här Hemma i spegeln tycker jag att jag ser hyfsat smal ut, snygg liksom. Och så kommer jag till det där gymmet och ser mig i spegeln där och inser till mitt förtret att jag ser helt klart annorlunda ut där än i min spegel hemma, och därmed mitt huvud. Lite jobbigt uppvaknande och börjar tycka att man ser tjock ut, inte som man tänkte osv. Och det kan få en att bli depp. Och frågan är då, varför väljer man att ta till sig den bilden lättare, än den bra man bilden man hade innan? Vilken av bilderna stämmer?


För jag tycker jag ser olika ut i olika speglar och vinklar. Då tänker jag att varför inte välja den positiva bilden!? Det är svårt, men så värt det. För om du tycker att du är vacker och trivs i din kropp, gör andra oftast det också. I alla fall gäller det mig. SÅ, tyck om dig själv och var glad för den du är och för vad du är, men fortsätt sträva framåt!


Och där dog strömmen, och svart blev det. Välkommen till Australien! Får läsa bok istället nu. Kärlek och frid! Osv..

- Posted using BlogPress From my iPhone

Location:Annie St,Auchenflower,Australien

Inga kommentarer: