lördag 26 januari 2013

Funderingar..

Hej!


Sitter i garaget där det är bäst täckning och tänkte ringa min mamma och min syster men ingen svarar, så jag sitter här och lyssnar på HÄLLREGNET som piskar ner utanför. Det har alltså regnat konstant sen jag skrev sist, mer eller mindre. Helt galet! De varnar för att man inte ska vara där vatten samlas för risk för översvämning. Var ju stora översvämningar här för nått år sedan, butikerna här nedan inte alls långt från huset där vatten stod upp 1-1,5 meter upp på väggen, Crazy.

En annan grej, Jag får sådana "Breaking News" uppdateringar från Aftonbladet på min mobil, och nu såg att det var tal om 21 personer som blivit dömda till döden efter en fotbollskatastrof som var förra året. Jag kunde inte tro mina ögon men sen såg jag sammanhanget. Men ändå! Blir nästan mörkrädd vad som försiggår i vår värld! Jag vet att det är en mörk plats men ibland alltså... Vet inte men nånstans påminns jag om Bibeln som säger att slutet är nära och vad som är tecknena. Det har varit tecken i många år nu men blir mer och mer medveten ibland.


Men såklart finns det ju ljusa saker i vår värld, det vet jag! Men att läsa om allt som händer i världen, känna empati, vara medveten, hjälpa, trösta och bidra och samtidigt fortsätta att vara glada och fyllda av livslust och njuta och leva livet.
Svår balansgång, eller hur är det?

Vissa tittar bort för att man orkar inte ta in, orkar inte känna med alla för då skulle man gå under. Andra aktiverar sig, engagerar sig med sitt liv.
Tror man bara får gå sin gång, gå sin väg, hjälpa där man kan, i det lilla. Be för det stora, hjälpa till i det lilla. Kanske?

I slutet på detta inlägg har jag pratat både med min mamma och syster. Åh vad jag älskar dom! Börjar sakna alla nu. Pratade lite om jobb när jag kommer hem. Förmodligen ska jag vara arbetsledare på deras företag när jag kommer hem, ett arbete fyllt med utmaningar, hålla många bollar i luften, ta människor, ansvar osv. För ett år sedan hade jag nog inte klarat av det, eller kanske mer vågat, men nu är jag taggad! Ska bli kul! (känns så nu i alla fall, får hoppas det blir lika bra när det väl är dags! ;0)


Avslutar kvällen med favoritserien just nu. Med regnet fortfarande piskande utanför. ❤

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Annie St,Auchenflower,Australien

2 kommentarer:

Anonym sa...

Puss puss saknar dig blajjan//vix

Tina Thor sa...

Älskar dig med, goa Fia!
Du har en underbar förmåga att få ner dina tankar och känslor i skrift. Fortsätt utveckla det!
Kram, Mamma