måndag 7 januari 2013

TAUPO!

Nya Zeeland går inte av för hackor kan jag lova! Otroligt vackert! Därför blir det mycket naturbilder, men det går väl att stå ut med?!

Ja vad gjorde jag för livshotande idag då? Vi gjorde Whitewater Rafting med världens högsta kommersiella (?) vattenfall på 7 meter!! Var hur rädd som helst innan haha, fick för mig att jag skulle dö eller nåt! Alla i vår båt höll på att bajsa på sig haha. Men jag klarade det! Det var väldigt kul...T!


Stannade en snabbis också vid en Hot MUD pool, där det bubblade het lera! Väldigt skumt, men häftigt när man tänker på vad naturen kan göra!


Vi åkte sen förbi Huka Falls en snabbis, där 220 000 liter vatten forsar fram per sekund. Det är mycket vatten!








Kom sen fram till Taupo, där vi tillbringar natten, så vackert! Denna sjö alltså.. Gick ner till sjön med det sköna svenska paret Anneli och Bengt från Göteborg! Så gött med lite göteborgska! Låg på stranden och tog det lite lugnt och pratade massor. Riktigt härliga människor!


Gick sen upp till en Thermal Pool, där det kom HETT vatten! Brände mig typ för det var så varmt, så coolt!!








- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: