lördag 19 januari 2013

Lake Tekapo

Efter händelserika Queenstown så hamna vi i lugna Lake Tekapo, perfekt för retreat nästan då det väldigt litet, beläget väldigt vackert vid sjön och bra stigar osv osv.






Först kände jag mig rastlös men sen omfamnade jag det hela och gick på en 2,5 timmas promenad (där det haglade (!) och regnade på mig), sen har vi ätit pannkakor och nu läser jag framför brasan, MYS! Och ja, brasa, för så kallt det är här!! My god...


Får verkligen (som sagt) känslan av vinter och skidåkning här nere! Det är luften och boendet och hela naturen. Vill så gärna komma tillbaka hit på vintern, kan verkligen tänka mig hur härligt det skulle vara! Om bara det inte tog hundra (ca) år att ta sig hit från Sverige... Det är verkligen underbart vackert här. Love it!



Att vara här nu gör nästan att jag får känslan av vinter, att jag får min del så att säga, lite mysigt :) men snart blir det tillbaka till värmen igen! Det är inte fel det heller:)

Snart blir det sängen, ska lägga mig tidigt, är inte riktigt kry än. Perfekt plats att sova tidigt (är det inte alltid det?!) och vila ut. Imorgon ska vi till Christchurch där jag flyger från tiiidigt på söndag morgon, men har ett annat stopp innan dess! Kommer bli helfett!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: