onsdag 16 januari 2013

Queenstown!

Härliga stad!

Har bara två nätter här, lite synd, för jag älskar den redan! Så härlig stad! Favoritstaden här måste jag säga (Wanaka ser jag mer som en by:) Det är otroligt vackert här!

Kan verkligen se mig själv komma hit och åka skidor, hela känslan av staden är så skön. Höga berg, vacker sjö, vibrerande stadsliv, massa aktiviteter såsom BUNGY, skydive, jet boat osv osv.. Väldigt happening!

Åhhh... Vill inte lämna...

I alla fall! :) Sitter i detta nu på bussen till Milford Sound, fjordland! Det ska vara bland det vackraste du kan se här, så vi håller tummarna! Det är en lång bussresa dit, ca 5 timmar! (nästan som att åka till Göteborg från Stockholm haha) men jag som älskar att åka buss/bil klagar inte ;) Återkommer med bilder!

Måste ju bara prata lite om mitt BUNGY JUMP! Jag hade Inte bestämt mig för om jag skulle hoppa eller inte när vi kom dit, de visade nån film om historien av bungy och jag höll på att börja gråta av rädsla bara av att se den haha! Men sen när vi gick ut för att se folk som hoppade kändes det inte lika läskigt så då bestämde jag mig för att köra!

Väl däruppe började jag gråta lite haha, men grabbarna som är där är verkligen duktiga, de får en att känna som att det bara är att köra, så man hoppar! Sjuk känsla!!! Så coolt!! Känns som att jag har besegrat mig själv! BUNGYjump har varit min värsta rädsla tror jag. Men det var häftigt! Känns som att det inte finns något man inte kan klara av!

Det är bra att utmana sig själv tror jag, och OJ vad jag har utmanat mig själv detta året! En inställning som ändrats, jag är inte alls lika rädd för utmaningar längre, och det är ett stort steg för lilla mig! Yeah, Bring it on!
(kan ju tillägga att hoppa är väldigt säkert, de har gjort det där i 24 år med 100% skadefria fall, var aldrig rädd att jag skulle dö eller nåt, mest att ta steget att faktiskt hoppa som skrämde mig till tårar)

Ikväll ska vi till nån bar gjord av is och så ska vi ju testa den legendariska Fergbergern såklart!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Shotover St,Queenstown,Nya Zeeland

Inga kommentarer: