torsdag 10 januari 2013

Wellington!


Hallojsan! Hur är läget?

Här är det fint! Vi har haft tur med vädret so far, strålande sol igår när vi kom in till huvudstaden, Wellington!

Har hört bra saker om staden, den är rätt liten men har mycket karaktär och är full av liv, och det kunde man nog inte debattera om! Dock fick jag bara en natt här men vi hann besöka deras museum som var bra! Väldigt barnvänligt, och det gillar man ju!

Vi gick på The Hobbit i biografen där den hade världspremiär! Väldigt flashig biograf måste jag säga. Riktigt bra ljud och bild också i 3D. Alltid häftigt att se och uppleva saker på dess hemmaplan. Sen kände man ju igen Hobbiton där de börjar filmen från inspelningsplatserna där vi fick kika in! Så glad att jag gjorde det, känns episkt.





















Nu är vi på väg mot södra ön och "The Sunshine Capital" Nelson där vi ska spendera tre nätter, så vi håller tummarna för bra väder! Har sagt hej då till några som ska uppåt och andra som ska flyga iväg, som mina nya danska vänner till Fiji! Dit vill man ju åka... Jättekul hur man hittar massa skönt folk att hänga med! Man blir som sagt som en liten familj.

Då kör vi då, är riktigt glad över att jag har en hel ö kvar att upptäcka! Får nypa mig i armen ungefär 20 gånger per dag för att förstå att jag är här och får uppleva detta! Very Happy camper over here!


Love to you all ❤

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: