torsdag 3 januari 2013

Första dagen - Auckland!

Jag är här! Auckland är första stoppet, stannar här till fredag morgon!

Började dagen med en obligatorisk frukost på Starbucks, planerade dagen lite och sen bar det iväg på äventyr!

Gick ner till hamnen (ligger tre minuter från där jag bor) och tog färjan till Rangitoto Island, en 600 år gammal vulkan! Gick en bra promenad upp till toppen där det var en riktigt fin utsikt, häftigt!

På väg tillbaka tog jag en spontanare och hoppade av vid Devonport, beläget mittemot Auckland city där jag strosa runt, åt sen lunch osv. Jag tog även ett besök till Victoria Theatre, den äldsta biografen i hela Southern Hemisphere! Såg the Hobbit, kan det bli mer rätt?!






































- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Durham St E,Auckland,Nya Zeeland

Inga kommentarer: